Follow Dashboard
Tokens?

Credits Section;

Skin by; OhhAeen
Blog owner; ______
Another credits.

TITLE; AmalKan ;D
Friday, 2 November 2012 | 22:32 | 0 comments
Perghh , gempak giler [tukar kepada] ---> Subhanallah ..

OMG(Oh My God) [tukar kepada] ---> Ya Allah ..

Terbaek [tukar kepada] ---> Alhamdulillah ..

Ok , orait
 [tukar kepada] ---> InsyaAllah ..

Cilaka
[tukar kepada] ---> MasyaAllah ..

Alamak , lupe pulak
[tukar kepada] ---> Allahumassolli'ala Muhammad ..

Arghh , pening
[tukar kepada] ---> Astaghfirullah ..

Eeee , teruknye
[tukar kepada] ---> Na'uzubillah ..

Opocot
[tukar kepada] ---> Allahu akbar ..

Hek eleh
[tukar kepada] --->
La ilaha illallah 
..

Mudah bukan ? Betulkan yang biasa, biasakan yang sebetulnya , Selamat Mencuba dan Selamat Beramal ^_^

TITLE; Kalam Mutiara
| 06:12 | 0 comments
1. Orang yang gagal dalam usahanya lebih daripada orang yang tak berusaha sama sekali. – J. Douglas - 

2. Berani menyatakan pendirian adalah sifat satria,tetapi berani surut dari yang salah dan berani mengaku adalah lebih satria. – Hamka- 

3. Kalangan kamu yang paling baik, ialah mereka yangpaling baik akhlaknya. – Bukhari dan Muslim – 

4. Disiplin merupakan asas keimanan dan kemakmuranhidup manusia. – Tan Sri Hanif Omar – 

5. Tidak ada satu yang lebih mahal daripada kemerdekaandan tidak ada kebahagiaan yang lebih besar daripada menunaikan kewajipan. 
– Umar Al Khattab - 

6. You will be judged on the basis of what you are, not what you say you are. – Mohd. Salleh Ismail – 

7. Ada dua orang yang paling gagal dalam hidup,orang yang tidak cekap membuat apa yang disuruh, dan orang yang membuat hanya apabila disuruh. – Lukman Hakim – 

8. Kebebasan bererti tanggungjawab,tanggungjawab bererti berusaha, bertindak sertaberdikari dan kejayaan yang dicapai daripada usahaseseorang itu adalah tidak ternilai harganya. – Tun Abdul Razak Hussin – 

9. Tidak dihitung kaya yang banyak harta,tetapi kaya sebenarnya adalah kaya jiwa. – Bukhari dan Muslim – 

10. Force works on servile nature, not the free. – Ben Johnson – 

11. Kita tidak harus bersifat negatif kepadakegagalan dan kekalahan. Di dalam kegagalan itu ada kebaikannya. – Prof. Datuk Hj. Shahron Ahmad – 

12. Disiplin yang baik terbentuk dari sikapyang baik dan sikap yang baik adalah hasil daripadapemimpin dan teladan yang baik. –Tun Abdul Razak Hussin – 

13. One can pass on the responsibility butnot the discretion that goes with it. – B. Cellin – 

14. Berpadu ialah satu permulaan, terusberpadu ialah kemajuan dan bekerja secara berpadu ialah kejayaan. – Henry Ford – 

15. Bukankah tidak ada balasan yang baik, melainkan balasan yang baik juga. 

16. Carilah seribu sahabat dalam pergaulan,kerana seribu sahabat belumlah banyak.Jauhilah seorang musuh, kerana musuh yangseorang itu sudah lebih daripada banyak. – Lukman Hakim – 

17. Orang yang membuat kesalahan dan berdusta untukmenutupnya, bererti membuat dua kesalahan. – Issac Watts – 

18. Ada empat jenis manusia, iaitu :-a. Manusia yang tahu, tetapi tidak tahubahawa dia tahu. Itulah orang yang lalai.Oleh itu berilah mereka peringatan.b. Manusia yang tidak tahu, dan tidak tahu bahawadia tidak tahu. Itulah orang yang bodoh dan degil.Oleh itu, tinggalkanlah mereka.c. Manusia yang tidak tahu dan tahu bahawa dia tidak tahu.Itulah orang yang jahil. Oleh itu, ajarlah mereka.d. Manusia yang tahu dan dia tahu bahawa dia tahu.Itulah orang yang berilmu. Oleh itu, ikutilah mereka. - Al Khalil ibn Ahmadal Farahidi-

19. Siapa melawan kita, ia membaja menajamkan otak kita.Lawan itulah penolong kita. – Edmund Burke - 

20. Yang sangat berguna adalah seorang lelakiyang mengetahui darjat dirinya sendiri, tahu batas akalnya,kemudian dia bekerja menurut darjat dan batasnya. – Imam As Syafie – 

21. If you can’t make a mistake, you can’t make anything. – Morva N. Collins – 

22. Jangan mudah membuka rahsia kepada seorang sahabatagar anda tidak takut kepadanya, apabila dia berubah menjadi musuh.– Menander –

TITLE; Waktu Mustajab Berdoa :)
| 06:06 | 0 comments

 Selain usaha dan tawakal, doa ialah satu-satunya cara untuk mencapai sesuatu hajat. Ada waktu-waktu tertentu paling mustajab untuk berdoa kepada ALLAH s.w.t. 

Di antaranya ialah: 1.Semasa Lailatul-Qadar 

2.Ketika hujan turun.

3.Ketika memulakan dan setelah selesai solat.

4.Ketika menghadapi barisan musuh di medan peperangan.

5.Di tengah malam

6.Di antara azan dan iqamah.

7.Ketika sujud dalam solat.

8.Ketika iktidal akhir dalam solat.

9.Ketika khatam (tamat) membawa 30 Juz al-Quran.

10.Sepanjang malam, paling utama sepertiga awal dan sepertiga akhir (waktu sahur).

11.Malam Jumaat dan sepanjang hari Jumaat kerana mengharapkan bersua dengan saat ijabah (diperkenankan doa) yang terletak di antara terbit fajar hingga terbenam matahari pada hari Jumaat.

12.Di antara waktu zuhur dan asar dan antara waktu asar dan maghrib
...

TITLE; Lumrahhh :'(
| 05:55 | 0 comments

Bibir manusia terlalu mudah melafazkan cinta tapi dapatkah hatinya setia pada kita?…

Manusia tidak dapat lari dari bercinta kerana kehadiran cinta itu lazimnya tanpa diundang dan tanpa diharap. Hanya insan itu sahajalah yang dapat menilaikan adakah dirinya sudah bersedia menerima cinta itu atau tidak.

Cintai jangan sesekali dihampiri jika tidak sanggup menanggung risikonya. Cinta sememangnya indah kerana kita hidup dalam khayalan. Cinta sememangnya unik kerana kita asyik diulit mimpi yang indah-indah belaka. Apabila perpisahan mendatang barulah kita tersentak dari lamunan. Kemudian kita akan sedari cinta hanyalah permainan nafsu yang membawa kesengsaraan dan penderitaan yang amat menyeksakan.

Meskipun kesalahan atau kesilapan itu boleh dimaafkan tetapi janganlah berbicara sampai menyakiti dan menyinggung hati orang lain kerana kemaafan itu bukanlah pengubat hati yang terluka kerana hati yang terluka itu tetap akan terluka.

Biarlah kita menguasai cinta, jika gagal bererti kita masih berupaya melawan perasaan kecewa sekalipun teramat pedih, luka dan sengsara

TITLE; RenungKannn
| 05:49 | 0 comments

Lelaki Kacak bersama Jenazah.

Hadis yang Menarik Rasulullah S.A.W Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda : 'Bila seseorang lelaki itu mati dan saudaranya sibuk dengan pengebumiannya, berdiri lelaki yang betul-betul kacak di bahagian kepalanya. Bila mayatnya dikapan, lelaki itu berada di antara kain kapan dan si mati. Selepas pengebumian, semua orang pulang ke rumah, 2 malaikat Mungkar dan Nakir, datang dalam kubur dan cuba memisahkan lelaki kacak ini supaya mereka boleh menyoal lelaki yang telah meninggal itu seorang diri mengenai ketaatannya kepada Allah. Tapi lelaki kacak itu berkata, Dia adalah temanku, dia adalah kawanku. Aku takkan meninggalkannya seorang diri walau apa pun. Jika kamu ditetapkan untuk menyoal, lakukanlah tugasmu. Aku tidak boleh meninggalkannya sehingga aku dapati dia dimasukkan ke dalam Syurga.' Selepas itu dia berpaling pada temannya yang meninggal dan berkata,'Aku adalah Al-Quran, yang mana kamu membacanya, kadang-kadang dengan suara yang nyaring dan kadang-kadang dengan suara yang perlahan. Jangan bimbang. Selepas soal siasat dari Mungkar dan Nakir, kamu tidak akan bersedih.' Selepas soal siasat selesai, lelaki kacak mengatur untuknya daripada Al-Mala'ul A'laa (malaikat dalam Syurga) tempat tidur dari sutera yang dipenuhi bauan kesturi Rasulullah (Sallallahu alaihi wasallam) bersabda :'Di hari pengadilan, di hadapan Allah, tiada syafaat yang lebih baik darjatnya daripada Quran, mahupun dari nabi atau malaikat.' Sila sebarkan Hadis ini kepada semua kerana 'Sampaikan pengetahuan dari ku walaupun hanya satu ayat.' Saat Anda membwa Al-Quran, syaitan biasabiasa saja tengok je Saat Anda membukanya, syaitan mulai curiga. Saat Anda membacanya, ia resah dan gelisah. Saat Anda memahaminya, ia kejang kejangan. Saat Anda mengamalkan Al-Qur'an dlm kehidupan sehari-hari.ia stroke Teruskn membaca & mengamalknnya agar syaitan terus stroke . Saat Anda ingin menyebarkan pesanan ini, syaitan pun mencegahnya. Syaitan kata "jgn SEBARKAN, kerana ia tidak penting langsung" namun kita semestinya menyedari perjuangan Islam adalah tanggungjawab kita.

TITLE; :)
| 05:47 | 0 comments

Dulu,
Bila disebut lelaki
Wanitanya mendongak megah
Lelaki kami Asadullah, Saifullah
Tokoh ramai tak terkira

Kini,
Bila disebut lelaki
Wanitanya menunduk lemah
Tokoh kami sedikit sekali
Ramainya boneka Yahudi

Dulu,
Bila disebut lelaki
Wanitanya tenang di hati
Lelaki kami menjaga, melindungi

Kini,
Bila disebut lelaki
Wanitanya mahu cabut lari
Lelaki khianat , perogol bersiri

Dulu,
Bila seorang wanita teraniaya
Sepasukan kuda putih membela
Al-Mu'tasim kebanggaan wanita

Kini,
Ramai wanita suci dipenjara
Diperkosa minta dibela
Lelaki tunduk tak bertenaga

Dulu,
Bila wanita di bawah jagaannya
Lelaki memagari sehabis daya
Tiada siapapun berani menggoda

Kini,
Bila wanita di bawah jagaannya
Lelaki tak kisah auratnya terbuka
Wanitanya dibiar bebas, binasa

Dulu,
Lelaki menggadai harta dan nyawa
Untuk mengangkat kemuliaan agama

Kini,
Lelaki menggadai ketinggian agama
Demi nafsu , dunia dan seisinya

Dulu,
Lelaki bermatian mencipta sejarah
Kental berjihad , tekun berdakwah

Kini,
Lelaki hanya menyanjungi sejarah
Diri bermalasan, tenaga tak dikerah

Dulu,
Lelaki memperjuangkan Deen dan Ummah
Al-Farouq , Zunnurain mati terbunuh

Kini,
Lelaki memperjuangkan diri dan kroninya
Hingga sanggup membunuh

Dulu ,
Lelaki bersatu menghadapi musuh
Angkatannya kuat dan teguh

Kini,
Lelaki berpuak dan berpecah
Sesama sendiri saling bertelingkah
Kembalilah lelakiku
Pada kelelakianmu
Kami rindukan lelaki dulu
Acuan Madrasah Rasul

TITLE; BerubahLah !
| 05:46 | 0 comments

Wanita Melayu Islam yang tidak risau, tidak takut dan tidak malu untuk tidak bertudung, memakai pakaian jarang, sendat dan ketat mempunyai beberapa alasan yang KURANG DITERIMA AKAL untuk membolehkan perbuatan mereka diterima akal:

 1. Tutup aurat semua, sudah pasti masuk syurga ke..? Kamu Tuhan ke..?

2. Tudung labuh pun buat dosa mengumpat orang. Walau kami pakai (seksi), hati kami baik…

 3. Pakai jarang ke…ketat ke…itu hak kami. Kalau tak suka, (lelaki) jangan tengok..!!

 4. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang pada individu yang memandang kami. Seksi itu subjektif..

 5. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa..

 6. Salah ke kami pakai macam ni. Tutup aurat itu bagus. Tapi kami tak mahu jadi hipokrit. Ini adalah diri kami      yang sebenar…

 7. Suka hati kamilah pakai macam ni. Kami tidak ganggu hidup orang lain…

 8. Apa yang kami buat (pakai) adalah antara kami dengan Tuhan..

 9. Ini fesyen… tak salah mengikut fesyen…takkan kita mahu ketinggalan zaman..

 10. Kami pakai (seksi) macam ni mengikut arahan photographer/ pengarah filem untuk menyesuaikan dengan scene..

 11. Bukan kami tidak mahu menutup aurat, cuma masanya belum sampai lagi…tunggu dulu..

 12. rambut I cantik. so xperlu nak cover line

 13.i mmg nk mintak dirogol.dpt main free.kalau kena tangkap pun laki tu je.

 14.i tak mampu beli tudung..u (lelaki) tlg belikan..

 15.mak dgn bapak i pun xbising.apa hak u nk suruh i pakai tudung?

 16.panas la pakai tudung.xnmpk ke mcmana cuaca kat sini?

 17.bos tmpt keje i xbg pakai tudung.

 18.bf i ckp i nmpk lg cantik xpakai tudung.

 19.i memang jahil pun.u sebok apahal?

 20. pakai tudung panas la.. rimas.. nnt rmbut i cepat gugur ..

 21.i segan la dgn kawan2 i.xkan ni gi parti pakai tudung kot

 22.ko gile ke gi clubbing pakai tudung?

 22.i memang dr kecik xpakai tudung.dh terbiasa.

 23. Ala kubur lain2 apa susahnya.

24.lum tak dpt hidayah..ceh…sampai kemat x paai camni

25.”syurga tu kan milik sume org..camtu gak neraka..so biarlah kami tentukan nak pilih mane?” jerit gadis tersebut sanbil berlalu pergi..

 26.i nmpk xcantik kalau pakai tudung.

 27.D*** i bsr.kenapa i harus sorokkan dari tontonan umum.kan nmpk seksi tu.

28.i sekular.u duk kat negara mana skang ni?29.kawan2 i ramai cina.

 30.i nie nak laki, pakai ketat ketat laki rogol dapat kahwin free lepas tangkap basah jimat pe duit kan sekarang kegawatan ekonomi semua barang naik

 31. “I memang nak rambut i kena bakar kat neraka nanti,itu sebab la i tak pakai tudung”

32. “I pun tak tahu i ni muslim ke tak, sebab tu i tak pakai tudung”

 33.wtf is tudung? yg tutup lauk atas meja tu ke?

 34.u ingat i buah cempedak ke nk balut2?

 35.poyo la u ni.mcm baik sgt nk nasihatkan org.

 36.yes,i mmg nk masuk neraka.so what?

 37.mahal2 i buat rambut ni u x nk bg org tgk pulak.u ni mereng ke?

 38. walopun saya tidak bertudung, tp nama saya ada perkataan Islam tau

39.i takut nnti pelancong omputih ckp i terrorist.

40.i takut nnti xde laki yg nakkan i yg tergedik2 ni.

41.wa pengkid.lu pnah tgk ke pengkid pakai tudung?

 42.idola i siti nurhaliza.kalau dia sanggup kena bakar dlm neraka kenapa tidak i.

 43.famili i open-minded.dorg xkesah pun i nk hidup mcm omputih.

 44.i atlet.susah la nk bersukan pakai tudung.

 45.i takut tudung i kena sedut masa i tgh operate machine ni.

 46.alamak bro!!!.. lu pun pakai seluar pendek jer.. main bola, main badminton, segala macam main la.. kitorang (gurl) tak bising pun..   betolkan diri tu dulu..

 47.itu HAK i nk pakai tudung ke xnk.i ada HAK nk tentukan mcmana hidup i.

 48.u tu konfem masuk syurga ke nak nasihatkan i ni?(ni mcm dh ada je)

 49.i keje setiausaha kpd bos yg kaki pmpuan.kalau i pakai tudung kang kena pecat pulak.

 50.i moden la.blaja oversea,kawen dgn mat saleh…tudung tu apa?

 51.F.U.C.K OFF!!!jangan menyebok dlm hidup i!

 52.rilek la, bukan kluar ngn mak ayah pon!! poyo la lu ni..

adakah anda t'golong dlm owg y pnh mgluarkn kata2 d atas..??fikir2kn la..tutup aurat 2 bkn satu hak..tp suruhan n tuntutan Allah..int,rmbut y kowg bangge2 sbb cntik,lurus,ikal,pnjg 2 dtg dr Allah gak..kalo nk tggu dpt hidayah,smpai bile nk tggu..??kite x tau umur kite pnjg mne..hidayah x datang b'golek..tp kite y kne b'usaha utk cari..islam i2 indah..stiap owg pnh wt slah n de khilaf..t'masuk aq..aq sndri pon xde r baik sgt..cume tbe2 trase nk tgur..maaf klo de y trse aty..kn lg best kalo rmbot,body kowg y cntik n indah 2 smpn special utk suami kowg je..^^


Old things